پرش به محتوا

بررسی تحلیلی-تاریخی سینمای تجربی؛ مبانی، اندیشه‌ها و کارکردهای سیاسی-اجتماعی (دوره آموزش نظری فشرده)

بررسی تحلیلی-تاریخی سینمای تجربی؛ مبانی، اندیشه‌ها و کارکردهای سیاسی-اجتماعی
(دوره آموزش نظری فشرده)

با پوریا جهانشاد

هدف از برگزاری این دوره آموزشی علاوه بر شناخت ماهیت سینمای تجربی، آشنایی با کارکردهای سیاسی -اجتماعی این فیلم‌ها است که همواره در پس تفاسیر زیبایی شناختی که از این فیلم‌ها شده، نادیده مانده‌اند. در سایه همنشینی رو به گسترش سینما و علوم اجتماعی و اهمیتِ نگاه انتقادی این علوم در تحلیل محتوایی فیلم‌ها، امروزه ابزار لازم را برای تحلیل دقیق‌تر این آثار در اختیار داریم و همین ابزار به ما می‌گویند که حوزه‌هایی مانند سینمای تجربی نیازمند بازاندیشی مجدد و بررسی به شیوه‌های کارآمدترند.

مسیر حرکت ما در این جلسات این‌گونه است که با توضیح برخی مبانی نظری و شرح پاره‌ای اصطلاحات آغاز می‌کنیم و با اتکا به تفاسیری جامعه‌شناختی از مفهوم روایت، تعریفی مستدل از سینمای تجربی ارائه می‌دهیم و با توصیف تاریخی سینمای تجربی در قالب جنبش‌های مختلف به اتمام می‌رسانیم. شرح بسیاری از جنبش‌های سینمای تجربی با توضیحات تکمیلی از دیگر شاخه‌های هنری و جنبش‌های سیاسی-اجتماعی معاصر همراه خواهد بود تا اشتراکات و تمایزات آنها ملموس‌تر شود.

تعداد جلسات پیش بینی شده ۵ جلسه ۴ ساعته است که نیمی از آن به مباحث نظری و نیمی دیگر به نمایش فیلم‌ها اختصاص دارد.

برای شرکت در این دوره آموزشی ضروری است که علاقه‌مندان سابقه‌ی فعالیت (CV) خود را به‌صورت فایل پی‌دی‌اف یا به‌صورت لینک آنلاین، برای موسسه خوانش ارسال نمایند.

این دوره روزهای یک‌شنبه از ساعت چهار تا هشت برگزار می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی تحلیلی-تاریخی سینمای تجربی؛ مبانی، اندیشه‌ها و کارکردهای سیاسی-اجتماعی (دوره آموزش نظری فشرده)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *