سهگانهی کریشتف کیشلوفسکی
فیلمسازی که دوست داشت رمان بنویسد
با
محسن آزرم
نکتهی جذاب و غریبِ زندگیِ کیشلوفسکی علاقهی بیحدش به خواندن و سروکله زدن با کتابها و عشق بیحدش به ادبیات نبود، این بود که در اوجِ شهرت، در سالهای محبوبیت، گفت هیچوقت شیفتهی دوربینِ فیلمبرداری نبوده و کودکیاش بهجای دوربین فیلمبرداری با کتابها، رمانها و نمایشنامهها، گذشته و همیشه حسرت خورده که نتوانسته رمان بنویسد.
اما فیلمهای کیشلوفسکی، بهخصوص چهار فیلم آخرش، انگار همان رمانهایی هستند که روی کاغذ نیامدند و به فیلمهایی بدل شدند که کمی بعدِ نمایش روی پردهی سینماها در شمار مهمترین فیلمهای تاریخ سینما جای گرفتند.
در این دورهی چهار جلسهای دربارهی سهگانهی سهرنگ (آبی، سفید، قرمز) گپ میزنیم و در جلسهی اول، پیش از رسیدن به دنیای این سهگانه فیلمهای دیگرش، بهخصوص مجموعهی «ده فرمان» و «زندگی دوگانهی ورونیک» را هم مرور میکنیم تا روشن شود که کیشلوفسکی چگونه این دنیای پیچیده را آفرید.
این دوره کارگاهیست برای فکر کردن و در وهلهی بعد نوشتن دربارهی دنیای کیشلوفسکی.
زمان: دوشنبهها، ۲۰ تا ۲۱:۳۰
شروع دوره: ۲۰ اردیبهشت
مهلت ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.