پرش به محتوا

جستارخوانی (۱): خانه‌ی تو در بیداری کجاست؟

جستارخوانی (۱)
خانه‌ی تو در بیداری کجاست؟

خانه چیزی است که درباره‌اش حرف نمی‌زنیم. چون همیشه داخل آن هستیم. همیشه بخشی از وجود ما داخل خانه هست، حتی اگر خودمان در خیابان یا محل درس و کار یا هر جای دیگری سرمان گرم باشد. اما مگر می‌شود در مورد خانه حرف نزد؟ مگر می‌شود تلاش نکرد برای بیانِ آن‌چه بخشی از وجودِ ماست؟
حتی وقتی خانه‌مان را از بیرون تماشا می‌کنیم، این درونِ خانه است که ذهنِ ما را گرم می‌کند و به خودش می‌کِشد. شاید نوشتن درباره‌ی خانه هم چیزی شبیه به نوشتن در مورد نوشتن باشد. یا فکر کردن درباره‌ی فکر کردن.
شاید یک راه گریز باقی مانده باشد. این‌که ببینیم دیگران در مورد خانه چه می‌گویند، هنگامی که تجربه ی یک آدم دیگر از خانه‌اش را می‌خوانیم، خانه ی خودمان را در ذهنمان تجسم می‌کنیم و کنارِ آن می‌گذاریم، شاید تصویری از روشن‌تر از خانه‌ی خودمان هم به‌دست آوریم.
این جلسه قرار تجربه‌ی خودمان و تجربه‌ی دیگران از خانه را روی داریه بریزیم.
قرار است خلاصه‌ای از جستارِ #نورا_افرون را درباره خانه بخوانیم. اما این فقط شروع راه است. نوشته‌های دیگران را هم می‌خوانیم، زندگیِ دیگران و خانه‌ی دیگران را از دلِ نوشته‌هایشان بیرون می‌کشیم و تجربه می‌کنیم.
شما هم می‌توانید در جلسات ما شرکت کنید. چه برای خواندن و چه برای بحث کردن و چه فقط شنیدن. اگر قصدِ خواندنِ جستارِ خودتان را دارید، تا پایان روز جمعه ۱۶ آذر، نوشته‌تان را در ۷۰۰ کلمه برای ما بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *