پرش به محتوا

کارگاه نوشتن رمان

کارگاه نوشتن رمان
با
حسین سناپور

⚫️

جزییات مربوط به کارگاه به نقل از آقای سناپور:

این کارگاه برای نوشتن رمان است و در دو دوره‌ی متوالی هفت و هشت جلسه‌یی در روزهای دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد. در اولین دوره که هفت هفته خواهد بود، در هر هفته یک کارگاه و به مدت دو ساعت برگزار می‌شود برای خلاصه‌نویسی رمان. در دوره‌ی بعدی که بی‌فاصله برگزار خواهد شد به نوشتن خودِ رمان اختصاص خواهد داشت. مدت هر کارگاه دو ساعت است و ثبت‌نام برای هر دو دوره‌ هم‌زمان انجام می‌شود و هزینه‌ی آن ۵۰۰ هزارتومان خواهد بود. متقاضیان لطفاً به این نکات توجه کنند:

۱_ شرکت‌کننده‌گان در کارگاه باید تجربه‌ی حداقل دو سه ساله در داستان‌نویسی داشته باشند، چون این دوره مناسب مبتدیان نیست. اولویت ثبت‌نام ترجیحاً با افراد باتجربه‌تر خواهد بود.

۲_ متقاضیان باید قبل از شرکت در کارگاه طرح رمانی را که می‌خواهند در کارگاه بنویسند، در 2 تا 5 صفحه آماده داشته باشند. پیش از ثبت‌نام و بعد از بررسی مشخصات، این طرح دریافت خواهد شد.

۳_ متقاضیان باید مشخصات کامل خواسته شده را همراه درخواست باید به ترتیب زیر قید کنند:

الف) نام، سن، شغل، شماره‌ی تلفن هم‌راه، نشانی ایمیل

ب) سابقه‌ی داستان‌نویسی و انتشار داستان‌ها و احیاناً شرکت در دیگر کلاس‌های آموزشی.

توضیح آن که، شرکت‌کننده‌گان در دوره‌ی اول طرح‌شان را در کارگاه می‌خوانند و بر روی آن گفت‌وگو و کار می‌شود تا در پایان هفت جلسه به خلاصه‌یی کامل و فصل‌بندی‌شده تبدیل شود تا سپس در هشت جلسه‌ی بعدی خود رمان نوشته و در جلسات خوانده و درباره‌شان دوباره گفت‌وگو و کار شود. طبعاً اگر در این هشت جلسه هم رمانی تمام نشود (که معمولاً هم نمی‌شود) احتمالاً یک دوره‌ی تکمیلی دیگر هم برگزار خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کارگاه نوشتن رمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *