••آنلاین/آفلاین••
مدرسه مطالعات فیلم (دورهی دوم)
ترم سوم
•
تاریخ اجتماعی سینمای ایران
با امیررضا نوریپرتو
••
سرفصلهای دوره:
-سینمای ایران پیش از پیدایش: از زمانِ ورودِ دستگاهِ سینماتوگراف تا ساختهشدنِ نخستین فیلمِ تاریخِ سینمای ایران در نیمۀ نخست از دورۀ پهلویِ اوّل.
– دورۀ نخستِ حیاتِ سینمای ایران: از «آبی و رابی» تا «لیلی و مجنون»؛ همراه با تشریح و تبیینِ اینکه «چرا از دیدِ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی سینمای ایران در دلِ یک دورۀ رکودِ یازدهساله سقوط کرد؟»
– آغازِ دورۀ دوّمِ حیاتِ سینمای ایران: از «توفانِ زندگی» تا پیدایشِ دورۀ خفقانِ سیاسیِ پس از وقوعِ کودتای ۲۸ مردادماهِ ۱۳۳۲.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران، از دورانِ پس از کودتای ۲۸ مردادماهِ ۱۳۳۲ تا ظهورِ موجِ موسوم به «قارونیسم» در میانههای دهۀ چهلِ خورشیدی.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران، از «گنجِ قارون» تا «قیصر» و پیدایشِ رسمیِ جریانِ موسوم به «موجِ نوِ سینمای ایران».
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران، از ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷: همراه با تحلیلِ اجتماعی و فرهنگیِ جریانِ موسوم به «موجِ نوِ سینمای ایران» و سابژانرِ «سینمای خیابانیِ ایران» و نیز چرایی و چگونگیِ سقوطِ تدریجیِ جریانِ اصلیِ تولید در سینمای ایران تا سالِ ۱۳۵۶.
-تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران در پنجسالِ نخستِ پس از انقلابِ ۱۳۵۷.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران، از ابتدای ۱۳۶۲ تا پایانِ دهۀ شصتِ خورشیدی.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران، از ابتدای سینمای دهۀ هفتادِ خورشیدی و آغازِ دوبارۀ جریانِ سینمای ستارهمحور و ستارهسالار تا پیروزیِ جنبشِ سیاسی و اجتماعیِ موسوم به «اصلاحات» در دوّمِ خردادماهِ ۱۳۷۶.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران در دورۀ موسوم به «اصلاحات»: از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۳.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران در دورۀ نخست از دولتِ «محمود احمدینژاد»: از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸.
– تاریخِ اجتماعیِ سینمای ایران در دورۀ موسوم به «پسا ۸۸»: از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲، و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹.
زمان، پنجشنبهها، ۱۷ تا ۱۹
📌شروع دوره از ۷ مهر
❌مهلت ثبت نام: ۴ مهر
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.